Stichting Werken en Leren

Innovation on the run

Organisatie/Missie

Stichting Werken en Leren begeleidt en ontwikkelt activiteiten op het gebied van werk, scholing, zorg en welzijn in Nederland en daarbuiten.

Wij doen dat samen met maatschappelijke organisaties en werken ook met vrijwilligers.

Op het terrein van de zorg zijn wij actief om zorgpersoneel te werven en te  plaatsen op een nieuwe innovatie wijze.

Kernwoorden hierbij zijn verandering, beweging en innovatie en leren van elkaar ook internationaal.

Bron: statuten

Niek Kaag

Taak Voorzitter

Over 58 jaar en en woont sinds 2006 in Zeeland. Heeft zijn sporen verdiend met projecten voor achterstandsgroepen in Rotterdam. In Zeeland de projecten Zeeland 2.0 voor mensen met een verstandelijke beperking, Sterk met je Netwerk, Smart Zeeland en WerkSupport opgezet en uitgevoerd.
Niek werkt altijd samen met anderen: innovatie en bevlogenheid zijn kernwoorden. In 1 zin: ‘Doen waar anderen nog niet klaar voor zijn inhakend op trends in de maatschappij.’
Hij beschikt over een stevig lokaal en Europees netwerk waaruit nieuwe projecten (en daarmee inzichten en kansen) ontstaan. Het opzetten van een stichting vindt hij nodig om expertise en krachten te bundelen.

Daniël van der Meer

Taak Penningmeester

Over 53 jaar oud en woont met zijn vrouw in Colijnsplaat en heeft 2 kinderen. Daniël woont sinds 1970 al in Zeeland en heeft allereerst als teamleider gewerkt bij ABN AMRO Bank en CZ Actief als Gezondheid. De laatste 10 jaar is Daniël initiatiefnemer en oprichter geweest van de Voedselbank Walcheren, de Kledingbank Zeeland, de Speelgoedbank Zeeland en de Gemeenschapstuin CitySeeds in Middelburg. Daarnaast is Daniël 5 jaar directeur geweest van Stichting Present Walcheren. Mensen ondersteunen die een moeilijke periode van hun leven doormaken, is altijd de motivatie geweest in de loopbaan van Daniël. In deze projecten heeft hij zich bewezen op het bestuurlijk vlak, maar ook als fondsenwerver en netwerker. Daniël beschikt daardoor over een breed netwerk in de regio. Samenwerking en betrokkenheid bij elkaar zijn uitgangspunten die hij van groot belang vind. Het ontstaan van en deelnemen aan de Stichting Werken en Leren is hierin een logische stap. Kansen aanreiken daar waar mensen in een kansarme positie terechtgekomen zijn.

Jessica Jobse

Taak Secretaris

Over 49 jaar oud, geboren Zeeuwse en wonend in Oost-Souburg. Sinds 2007 actief in de wijkverpleging als HBO verpleegkundige. Sinds 10 jaar ondernemend in de zorg. Zij heeft in 2013 een zorgcoöperatie opgericht samen met andere zorgondernemers. Dit is uitgegroeid tot een professionele en unieke coöperatie waarvan zowel zorgverleners als zorgvragers profiteren. Er wordt zorg geleverd in de thuissituatie in Zeeland, Zuid-Holland en Brabant. Zij is indicatiesteller en regievoerder in zorgprocessen. Mensen motiveren en inspireren gaat haar uitstekend af. Zij heeft een uitgebreid netwerk in deze branche in Zeeland, en daarbuiten. Niet alleen is zij indicatiesteller maar ook bewaker van de kwaliteit van zorg. Ook is zij klachtbehandelaar en probeert ze altijd een oplossing te vinden. Jessica is ook bestuurslid bij Zeeuwse zorg en Meer. Ik kom graag in contact met u.